In 2015, vanzarile Volvo in SUA au crescut cu 24,3 procente, fapt ce i-a ambitionat pe producatori si drept urmare la Salonul Auto de la Detroit a fost prezentat noul sedan premiun S90, cu increderea ca vanzarile vor creste si mai mult in perioada urmatoare.
Producatorul suedez a investit 11 milioane de dolari in noua uzina Volvo Cars din Charleston, Carolina de Sud, prima uzina din America, unde se vor creea 2000 de noi locuri de munca.
Dupa modelul SUV XC90, lansat la inceputul lui 2015, noul Volvo S90 reprezinta al doilea pas pentru innoirea gamei Volvo.
In 2015, Volvo a primit peste 88.000 de precomenzi, depasind asteptarile companiei, fapt ce a subliniat increderea clientilor in noua tehnlogie si in noul design.
Inca de la prima sa aparitie in presa mondiala, modelul S90, a fost laudat atat pentru interiorul sau cat si pentru exterior. Partea frontala a lui S90 aduce cu Volvo P1800, purtand sigla Volvo Iron Mark, iar interiorul are repere imbunatatite preluate de la XC90.
Volvo S90 este prevazut cu sistem IntelliSafe cu functii Adaptative Cruise Control (pilot automat adaptabil), Distance Alert (avertizare pentru distantă) si pilot semi-autonom-Pilot Assist. Cea din urma functie mentine masina pe directia cea buna, tinand cont de marcajele drumului. Proaspatul Volvo se bucura de un sistem de propulsie puternic, plug-in hybrid cu 410 CP.
Noul Volvo S90 are si o noua functie, premiera la nivel mondial, sistemul City Safety, care detecteaza animalele mari ca elani, caprioarele, sau caii, fie ca circuli pe timp de zi sau de noapte. Sistemul este prevazut cu avertizare si actionarea franei pentru a evita sau minimaliza impactul cu animalul.