Atunci cand observi ca pe un drum drept masina are tendinta sa vireze spre stanga sau spre dreapta, sa stii ca este cazul sa vii la service pentru reglarea geometriei rotilor. Daca aceasta tendinta este insotita si de vibratii la volan sau alte zgomote, cu atat mai mult trebuie sa te grabesti spre service.

Verificarea directiei masinii tale se recomanda si in cazul in care ai avut un accident sau ai lovit un obstacol. Reglarea geometriei rotilor presupune ca unghiurile rotilor sa fie perpendiculare pe sol si paralele intre ele.

Un reglaj incorect al rotilor poate duce la:

  • cresterea consumului de combustibil
  • uzura timpurie si neuniforma a anvelopelor
  • repozitionarea greoaie dupa un viraj
  • devierea traiectoriei vehiculului

Reglarea geometriei rotilor este foarte importanta deoarece aduce unghiul de inclinare al acestora in parametri indicati de producator. Reglarea directiei masinii tale asigura siguranta si creste confortul soferului si pasagerilor si reduce uzura anvelopelor.

Cand se regleaza geometria rotilor se corecteaza unghiul de cadere, de convergenta si cel de fuga.

Unghiul de cadere

Unghiul de cadere este cel de sub roata, care se formeaza atunci cand privesti masina din fata. Daca acesta este prea mare, inseamna ca anvelopa s-a uzat inegal.

Unghiul de convergenta

Pentru a identifica unghiul de convergenta, roata trebuie privita de sus. Acest unghi reprezinta diferenta dintre partea din fata si partea din spate a rotilor de pe aceasi osie. Daca acesta este mai mare decat in mod obisnuit, va afecta traiectoria masinii.

Unghiul de fuga

Este cel care se formeaza intre o linie verticala si axa de directie si este raspunzator pentru viteza de raspuns a directiei. Pentru a circula pe un carosabil alunecos este recomandat un unghi de fuga mai drept, iar unul mai inclinat este ideal pentru suprafetele plane.

Fa-ti o programare la E-res Auto Brasov, unde procedura de reglare a geometriei rotilor se face cu echipamente 3D si aparatura de ultima generatie. Contacteaza-ne acum